Journal Description

Kuriositas: Media Komunikasi Sosial dan Keagamaan is a scientific journal focuses on Islam, Education, Culture and Moslem Societies issues. It was firstly published at 2008 by IAIN Parepare (formerly STAIN Parepare) and available online since 2016. We invite Scholars, Writers, Teachers and Students to publish their original research paper, twice a year, in June and December. Each volume focus on specific theme to meet distinct and relevant topics. Our journal has been accredited by Arjuna Ristekdikti since August 2019


e-ISSN 2541-6480    ISSN 1979-5572

KURIOSITAS indexed by

 

 

Index Terbaru Jurnal Kuriositas

Jul 22, 2019

Kuriositas, pada bulan Juli 2019 telah resmi sebagai member Crossref dan terindeks pula pada Microsoft Academic Search. Saat ini sudah terdaftar dan proses review pada Index Copernicus dan DOAJ.

Vol 11 No 2 (2018): Pendidikan Agama Islam berbasis Teknologi Informasi

Journal of Kuriositas: Media Komunikasi Sosial dan Keagamaan issue in Volume 11, 2018 carries the theme: Islamic Education Based on Information Technology Application

Published: Dec 12, 2018

Aplikasi Al Kalam dalam Meningkatkan Motivasi Membaca Alquran

11-120 Muhammad Nur
PDF
Read Statistic: 142

Multimedia Interaktif dalam Meningkatkan Motivasi Belajar Akidah Akhlak

122-134 Yuslinda Yuslinda
PDF
Read Statistic: 100

Student Team Achievement Division dalam Meningkatkan Hasil Belajar Siswa

135-144 Muhammad Jufri
PDF
Read Statistic: 44

Aplikasi Digital Risalah Ilmu Tajwid dalam Meningkatkan Kemampuan Baca Alquran

145-157 Khairul Khairul, Muhammad Haramain
PDF
Read Statistic: 167

Kepemimpinan Kepala Madrasah dalam Pengembangan Profesionalisme Guru di Bidang Teknologi Informasi

158-175 Muhammad Arief
PDF
Read Statistic: 40

Media Pembelajaran Berbasis Teknologi Informasi dalam Meningkatkan Minat Belajar Akidah Akhlak

176-188 Muammar Muammar, Suhartina Suhartina
PDF
Read Statistic: 282

Inovasi Pembelajaran Guru Pendidikan Agama Islam Berbasis Teknologi Informasi

189-210 Tanwir Tanwir, Hamdanah Said
PDF
Read Statistic: 157
View All Issues