Journal Description

Journal of Mathematic Learning Innovation  (JMLI) adalah jurnal internasional akses terbuka peer-refereed yang telah didirikan untuk penyebaran pengetahuan mutakhir di bidang pendidikan matematika. Jurnal ini didirikan atas kerjasama antara pengembangan pendidikan matematika dan matematika. Mulai tahun 2022 akan terbit dua kali dalam setahun ( Maret dan  September ). Semua manuskrip yang dikirimkan pada awalnya akan ditinjau oleh editor dan kemudian dievaluasi oleh minimal  dua reviewer  melalui  proses tinjauan double-blind. Hal ini untuk memastikan kualitas manuskrip yang diterbitkan dalam jurnal.

JMLI : Jurnal Inovasi Pembelajaran Matematika  terindeks oleh:

MOOC: CeLOE Services: Daftar Google Scholar Lebih Mudah, Gunakan 4 cara Ini pengumuman |  Tafhim Al-'Ilmi   Zenodo |  ilmu terbukaJurnal Asuhan Keperawatan dan Biomolekuler

Apa itu DOI Jurnal Ilmiah - Kuliah Komputer BloggerOnesearch - PerpustakaanDASAR (mesin pencari) - Wikipediaapp.dimension.ai  OpenAIRE |  Zenodo  

Vol 2 No 2 (2023): Journal of Mathematics Learning Innovation (JMLI)

This edition publishes 6 articles written by  15 authors from various national higher education institutions who have gone through a selection process mechanism by JMLI editors and reviewers

Published: Sep 29, 2023

En An Ethnomathematical Exploration of Lampung Tapis Fabric

74-88 Ellya Masturina Hamid, Scolastika Mariani, Arief Agoestanto
Read Statistic: 7

Increasing Mathematical Connection Ability Through Realistic Mathematics Learning

89-98 Sri Evayanti, Nilam Permatasari Munir
Read Statistic: 1

Ethnomathematics Application of Geometric Space Shapes at the Astana Sultan Hadlirin Mosque

99-111 Dian Naila Apriyanti Siti Munawaroh, Putri Nur Malasari
Read Statistic: 5

Analysis of Student Errors in Solving Graph Theory Problems

112-123 Yusriman Yahya, Mirnawati, Suci Triana, Irmayanti
Read Statistic: 1

Development of Snakes and Ladders Learning Media to Improve Student Edupreneurship in Social Arithmetic Material

124-137 Lu'luatul Badriyyah, Arghob Khofya Haqiqi
Read Statistic: 3

The Influence of Using Articulate Storyline Learning Media on Students' Learning Results and Interest

138-146 Winaldi j, Muhammad Ahsan, Muhammad Usman, Misbahuddin
Read Statistic: 3
View All Issues